12 maja 2021

8.30 - 9.00

Poranny networking

Uczestnicy przybywający w Internecie na konferencję zostaną podzieleni na kilkuosobowe grupy (losowo) po to, by w bezpośredniej rozmowie za pomocą nowoczesnych systemów wideokonferencyjnych, mogli chwilę porozmawiać i dowiedzieć się: (1) skąd przybyli, (2) co ich zachęciło do udziału w BPA Summit - czego chcieliby się dowiedzieć i czego na konferencji szukają, (3) czym sami mogliby się podzielić z innymi.

Przy okazji wcześniejsze pojawienie się uczestników pozwoli im sprawdzić funkcjonowanie sprzętu i oprogramowania po stronie użytkownika, poznać interfejs konferencji, zrozumieć ''jak wszystko działa''

9.00 - 9.10

Otwarcie konferencji i powitanie uczestników

Redaktor Programowy
Evention

SESJA PLENARNA

9.10 - 9.30

Inspiracja: Gamification – innowacyjny sposób na zmianę kultury lean i twarde korzyści dla firmy

Dwa pomysły na gamification poświęcone usprawnianiu organizacji w normalnym i pandemicznym/zdalnym środowisku. Gry biznesowe, które poprzez rywalizację bazującą na zdobywaniu punktów i nagród, zamiast przymuszać, zachęcają pracowników do aktywnego usprawniania organizacji, ładując ich pozytywną energią i urozmaiceniem biznesowego „życia”. Efektami tych gier, poza wytworzeniem zaangażowania pracowników i edukacji, były końcowe materialne korzyści finansowe z wdrożonych rozwiązań, liczone w milionach dolarów. Gamification tworzy doskonały uzupełniający element do inicjatyw transformacji biznesowych prowadzonych w zespołach usprawniających.

Head of CitiLean and Smart Automation Center EMEA
Citi Service Center

9.30 - 9.50

Co trzeba wiedzieć wchodząc w RPA/BPA? Jakie są ryzyka, korzyści, wyzwania?

Jakie aspekty warto wziąć pod uwagę kalkulując business case? Jak automatyzacja wpisuje się w sposoby zarządzania zmianą? Strategia wyjścia z robotyki. Aspekty ludzki a roboty.

Head of Robotics
Nordea

9.50 - 10.10

O synergicznej cyfryzacji i automatyzacji procesów biznesowych

Jakość cyfrowej transformacji zależy od konstrukcji wymagań przekazywanych przez biznes. Z kolei stopień zaawansowania automatyzacji procesów jest domeną sprawnie działającego IT. Połączenie tych dwóch elementów jest receptą podnoszącą organizację na wyższy poziom zarówno pod względem biznesowym jak i technologicznym. Aby do takiej reakcji mogło dojść potrzebne są jednak odpowiednie narzędzia pozwalające na efektywną współpracę biznesu oraz IT. Gdy do tej kooperacji dodamy możliwość bieżącego reagowania i szybkiego dokonywania korekt w procesach biznesowych, okazuje się, że efekty takiej synergii są na tyle duże, że stają się źródłem sukcesu wielu projektów cyfrowej transformacji.

Dyrektor Handlowy
WEBCON

10.10 - 10.20

Przerwa na odwiedziny strefy expo

10.20 - 10.40

Podejście pakietowe (od “bundle”) do automatyzacji procesów, jako metoda skalowania programu RPA

W automatyzacji procesów biznesowych tradycyjnie spoglądamy w kierunku procesów, które są cyfrowe, ustrukturyzowane, opierają się na regułach i objętościowo zapewniają szybki zwrot z inwestycji. Często bazujemy przy tym na rekomendacjach od biznesu odnośnie kierunków automatyzacji. W pewnym momencie dochodzimy jednak do ściany, procesy łatwe i szybkie do zautomatyzowania kończą się, a program RPA znajduje się na zakręcie. Co zrobić, żeby - parafrazując Jima Collinsa - przekształcić dobry program automatyzacji w znakomity? Jak wygląda case study ręcznego, jakościowego (od “qualitative”) “process miningu” w HR? Kiedy opłaca się automatyzować małe procesy? Wreszcie, jak rozwijać program RPA, żeby ewoluować od łatwych zwycięstw, przez eksplorację procesów metodą bottom-up, do podejścia pakietowego?

Dyrektor ds. digitalizacji HRS
Volvo Polska

10.40 - 11.30

Dyskusja panelowa: Governance robotyczny – wyzwanie dojrzałej organizacji

Wraz ze wzrostem liczby procesów, które automatyzujemy pojawia się potrzeba zwiększania liczby robotów, które będą wykonywały poszczególne zadania. Dochodzimy w końcu do punktu, w którym konieczne jest zwiększenie liczby licencji, zmian modeli licencjonowania, ale nie tylko. Podczas dyskusji porozmawiamy o tym, jak sobie radzić z wyzwaniami pojawiającymi się przy rozroście organizacji, z czym wiąże się zmiana providera; jak przeprowadzać migrację robotów pomiędzy procesami – jak je przekwalifikować w ramach posiadanych licencji; kiedy warto rozważyć zmianę architektury a w końcu jak mają się modele licencjonowania względem potrzeb biznesu.

Moderator:

Kierownik Zakładu Zarządzania Informatyką w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Paneliści:

Head of Robotics
Nordea

 

Dyrektor Działu Wdrożeń
Alior Bank

 

Product Manager – Process Automation, RPA Expert and Manager
Arla Foods
COO
Santander Bank Polska
RPA CoE Head
Schaeffler Global Services

11.30 - 11.50

Automatyzacja procesów w kontekście dojrzałości procesowej – wyniki ogólnopolskiego badania dojrzałości procesowej z 2020 roku

Podczas wystąpienia zostaną przedstawione wyniki ogólnopolskiego badania dojrzałości procesowej, które zostało przeprowadzone w 2020 roku. Poza omówieniem podstawowych wyników badania przedstawione zostaną zależności między dojrzałością procesową a wynikami finansowymi, zadowoleniem klienta i zadowoleniem pracownika. Nie zabraknie również nawiązania do zbadanych trendów dotyczących automatyzacji procesów biznesowych.

Koordynator ogólnopolskiego badania dojrzałości procesowej
Procesowcy.pl

11.50 - 12.10

Przerwa na odwiedziny strefy expo

RÓWNOLEGŁE SESJE CASE STUDIES

TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK

W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI

12.10 - 12.30

TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK

Od prostej robotyzacji do inteligentnej automatyzacji procesów.

Pokażemy jak można poszerzać skalę projektu robotyzacji. Opowiemy o dodawaniu funkcjonalności robotów dzięki zaawansowanym technologiom np. rozbudowując funkcje kognitywne, czy wykorzystując zewnętrzne serwisy oraz o realizacji projektów robotyzacji, które rozrosły się do programów automatyzacji. Liczba robotów w organizacjach szybko rośnie dlatego podpowiemy jak radzić sobie z zarządzaniem złożoną instalacją.

Head of Intelligent Process Automation Delivery Team
Mindbox

12.10 - 12.30

W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI

AIOps, czyli sztuczna inteligencja w operacjach IT: jak ją wykorzystać w celu zmniejszenia liczby incydentów?

Tradycyjne podejścia do zarządzania zasobami i procesami IT, w dużej mierze oparte o działania wymagające interwencji człowieka, nie sprawdzają się w elastycznych i szybko rosnących środowiskach pracy. Odpowiedzią na te wyzwania jest automatyzacja operacji IT, a co za tym idzie, procesów biznesowych. Zbieranie i agregacja danych historycznych to warunek konieczny, jednak tzw. AIOps to również zarządzanie usługami, efektywnością i przede wszystkim: automatyzacja. Z pomocą przychodzi uczenie maszynowe, ale również przetwarzanie języka naturalnego, szczególnie tam, gdzie zależy nam na zwiększaniu samoobsługi oraz zmniejszaniu liczby incydentów i zgłoszeń do IT supportu.

Expert Consultant
Findwise
Head of Intelligent Process Automation Delivery Team
Findwise

12.30 - 12.50

TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK

Jak obniżyć barierę wejścia w robotyzację? Klucz do rentowności projektów robotycznych. Case studies z wdrożenia robotów

Jak uniknąć pułapek przy wdrożeniu RPA w organizacji? Które procesy i jakie podejście wybrać, aby zachować rentowność w projektach robotycznych? Na czym się skupić, aby móc generować oszczędności w maksymalnie krótkim czasie? Jak sprawić, aby pracownicy zaangażowali się w automatyzację i jak zapewnić szeroką adaptację robotyzacji w organizacji?

Prezes
AUTOMADE

12.30 - 12.50

W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI

Wyzwania ery pandemii – hiper automatyzacja, odmiejscowienie operacji, nowe doświadczenie klienta – „Total Experience”

W wystąpieniu omówione zostaną przykłady, w których technologia i automatyzacja pomagają stawić czoło wyzwaniom czasu pandemii. Odmiejscowienie operacji i zdalna praca nie tylko generuje zapotrzebowanie na rozwiązania do zdalnej weryfikacji tożsamości czy kontroli zadań wykonywanych przez pracowników, ale też eliminuje z biznesu papier i wymusza archiwizację dokumentów na trwałym nośniku. Dług technologiczny to presja na wymianę starych systemów na nowe, a tam gdzie to jest trudne, na wdrażanie robotyzacji RPA. To z kolei powoduje brak specjalistów IT na rynku i daje pole do zastosowania narzędzi „no-code”, gdzie analityk biznesowy spoza działu IT opracowuje aplikacje dla biznesu. Czas pandemii to też niezwykły wzrost oczekiwań klientów - doświadczenie klienta z „User Experience” zmienia się na „Total Experience”, gdzie bez zastosowania sztucznej inteligencji AI czy mikrosegmentacji trudno będzie sprostać wyzwaniom rynku.

Dyrektor Sprzedaży
ProService Finteco
Dyrektor zarządzający, ProService Finteco
Wiceprezes zarządu, Makeitright

12.50 - 13.10

TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK

How can process analytics help RPA teams scale and create new values?*

Process analytics is a perfect match for teams who aim to continuously discover new cases for automation, support their customers with end-to-end process monitoring and enable continuous improvement. Process discovery and analysis is a journey which never ends but increases automation and process maturity level.

Digital Intelligence Consultant Relationship Manager
ABBYY
Senior Solution Architect
ABBYY

12.50 - 13.10

W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI

Jak w krótkim czasie kompleksowo zautomatyzować procesy w firmie korzystając z platformy Low-Code Development?

Na przykładzie przeprowadzonych wdrożeń zaprezentowane zostaną cechy i funkcjonalności charakteryzujące kompleksową platformę Low-Code Development, która podoła wyzwaniom związanym z digitalizacją procesów biznesowych. Na rzeczywistych narzędziach zaprezentuję automatyzację procesu biznesowego, począwszy od skonfigurowania projektu BPMN tego procesu, zdefiniowanie jego modelu danych, konfigurację ekranów użytkownika po integrację z systemami zewnętrznymi. Zaprezentowane zostaną również korzyści, jakie zapewnia platforma tej klasy w zakresie wsparcia automatyzacji procesów.

Product Manager
DomData

13.10 - 13.30

TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK

Automatyzacja monitoringu kanałów komunikacji – klucz do efektywnej obsługi klienta (również wewnętrznego)

Senior Consultant
Alfavox

13.10 - 13.30

W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI

Wdrożenie i korzyści AIOps w obszarze RPA

Opowiemy o tym, w jaki sposób zwiększyć efektywność wskaźników Mean Time To Resolution o 50% jak i Mean To To React o 95%. Celem prezentacji jest pokazanie korzyści, które uzyskaliśmy wdrożeniami scentralizowanej analityki danych, do wykrywania Anomalii działania RPA oraz mechanizmu powiadamiania o zwiększającym się ryzyku płynącego ze spowolnienia wykonywanego procesu. Wynikiem czego jednostki biznesowe, które korzystają z rozwiązań AIOps, zwiększyły efektywność RPA Operations.

CTO
TrimSecure
niezależny ekspert

13.30 - 14.00

Przerwa obiadowa

14.00 - 14.20

TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK

Bezpieczeństwo i ryzyka rozwiązań RPA

Podczas wystąpienia na podstawie własnych doświadczeń opowiemy, o czym warto pamiętać z punktu widzenia cyberbezpieczeństwa, wdrażając roboty w organizacji. Czyli kilka obowiązkowych punktów do Twojej check-listy.

IT Area Lead Digital Experience & Automation
ING Tech Poland
Robotic & Intelligent Content Services Product Owner
ING Tech Poland

14.00 - 14.20

W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI

Planowanie produkcji 4.0, czyli jak roboty wspierają planistów działu produkcji VELUX

Wirtualni asystenci RPA dołączyli do niezliczonych działów funkcji wsparcia w organizacjach na całym świecie. Tymczasem, potężny potencjał drzemie w Supply Chain, gdzie również realizowane są  procesy podatne na wykorzystanie technik Business Process Automation. Na przykładzie VELUX, opowiemy jak RPA wspiera proces planowania produkcji łącząc ERP, cloud computing oraz opracowany algorytm. Projekt w całości zrealizowany in-house, wykorzystując wiedzę i doświadczenie produkcji, logistyki oraz zespołu RPA działającego w ramach VELUX Business Services.

Logistics Consultant
VELUX
RPA Manager
VELUX Business Services

14.20 - 14.40

TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK

Compliance vs BPA – jak automatyzować w zgodzie z przepisami i wewnętrznymi procedurami

Compliance nie jest funkcją kojarzącą się przesadnie z elastycznością, nie jesteśmy też znani z bezkrytycznego podążania za pojawiającymi się w biznesie trendami. Jednak świat nie stoi w miejscu, ewolucja procesów oraz narzędzi biznesowych niezwykle przyśpieszyła, a automatyzacja staje się normalnością. Dlatego Compliance musi się dostosować, adaptując istniejące wymagania do nowych potrzeb, dbając o zapewnienie przejrzystości podejmowanych decyzji i ich zgodność z obowiązującym prawem oraz regulacjami. Przy czym niekoniecznie musimy wprowadzać zupełnie nowe zasady – istniejące zasady nadają się całkiem nieźle, o ile podchodzimy do nich ze znajomością zagadnień i oczekiwań obu stron dyskusji.

Dyrektor Departamentu Zarządzania Zgodnością
T-Mobile

14.20 - 14.40

W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI

Łączenie robotów z workflow, czyli jak wymiana informacji pomiędzy pracownikiem, a robotem wpływa na realizację procesu biznesowego

Jaki jest cel ulokowana robota w workflow? Na którym etapie procesu, warto rozważyć realizację zadania przez robota? Jak wygląda współpraca pomiędzy robotem, a pracownikiem? I jak zweryfikować jakość tej współpracy ? Czy informacja, która dociera do robota jest wystarczająca do wykonania zadania? A może workflow można usprawnić jeszcze inaczej?
Na podstawie kilkuletnich doświadczeń przedstawię, jak umiejscowienie robota w realizacji procesu biznesowego wpływa na przepływ informacji oraz dokumentów i jakie daje korzyści.

Kierownik Zespołu Zarządzania Projektami i Procesami
Unum Życie TUiR

14.40 - 15.00

TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK

Robotyzacja w PKO Leasing – jak może wyglądać współpraca biznesu z IT?

Utarło się, że Biznes i IT tak się lubią jak przysłowiowy pies z kotem. Przykład PKOL pokazuje, że nie zawsze tak musi być.

Ekspert ds. Optymalizacji i Robotyzacji
PKO Leasing
Kierownik Projektów IT
PKO Leasing

14.40 - 15.00

W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI

Demokratyzacja automatyzacji w Przedsiębiorstwie a centralizacja rozwiązań w celu maksymalizacji efektywności

Continuous Improvement & Automation Manager
Alcon

15.00 - 15.20

TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK

Robotyzacja vs człowiek - czyli jak w zgodzie z ludźmi wdrożyć RPA w organizacji

Wdrożenie RPA w organizacji to niewątpliwie ogromny krok w każdej organizacji, ale i duża zmiana dla każdego pracownika. Jakie kroki należy podjąć, aby w naszej firmie odbyło się to nie tylko w zgodzie z ludźmi, ale i z ich aprobatą? Jak zachęcić pracowników do uczestniczenia w tej inicjatywie a co za tym idzie, jak wprowadzić kulturę RPA w naszej organizacji? Celem prezentacji jest pokazanie, że człowiek zawsze będzie kluczowym elementem przy efektywnym wdrożeniu RPA.

Senior RPA Developer
Ceva Logistics

15.00 - 15.20

W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI

Poprawa efektywności RPA, dzięki wykorzystaniu uczenia maszynowego

Podczas wdrożeń klasycznego RPA, zdarzają się problemy związane z wykonaniem przez robota czynności, w których muszą być one wspierane przez człowieka. Niekiedy takie miejsca w procesie są przyczyną podejmowania decyzji o zaniechaniu projektów automatyzacyjnych. Odpowiedzią na to jest zastosowanie modeli uczenia maszynowego, jako komponentów robota, dzięki czemu staje się on bardziej efektywny, a my otrzymujemy możliwość zautomatyzowania większej ilości czynności.

Kierownik Działu Inteligentnej Automatyzacji
Grupa Neuca

15.20 - 15.40

TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK

Podejście procesowe w relacji z klientem

W jaki sposób podejście procesowe i digitalizacja pomaga w ułożeniu naszego biznesu? Procesy wewnętrzne przedsiębiorstwa. Przyciąganie i synergia z partnerem / klientem zorientowanym na procesy. Wsparcie i zarządzanie powierzonymi procesami a ich transparentność. Narzędzia.

Team leader - BPM project manager
No Limit

15.20 - 15.40

W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI

3 lata od wdrożenia pierwszego robota w Schneider Electric HR Services Warsaw

RPA Center of Excellence działa w Schneider Electric HR Services Warsaw od 3 lat. Od pierwszego bota do dziś zmienił się model zarządzania, podejście pracowników HR do RPA oraz trudności z jakimi się mierzymy.
Podczas mojej prezentacji skupię się na trzech filach RPA COE: 1) Ludzie – deweloperzy oraz użytkownicy RPA, nasz model współpracy, zakres obowiązków, podejście do automatyzacji. 2) Nauka – założeniem zespołu od samego początku było dzielenie się wiedzą i szkolenie pozostałych pracowników HR. W tej części opowiem o kampusach edukacyjnych oraz wynikach badania kompetencji przyszłości w HR. 3) Procesy – jak duże procesy automatyzujemy, jak zarządzamy wdrożeniem i wsparciem.

Senior Project Manager
Schneider Electric

15.40 - 16.00

Przerwa na odwiedziny strefy expo

16.00 - 16.45

DYSKUSJE ROUNDTABLES

Równoległe dyskusje to element konferencji angażujący wszystkich uczestników. Ta sesja ma kilka celów. Po pierwsze, bezpośrednią wymianę opinii i doświadczeń w ramach konkretnego zagadnienia, interesującego daną grupę uczestników. Po drugie – możliwość spotkania i rozmowy z prowadzącym dane roundtable – wybraliśmy bowiem do ich prowadzenia osoby o dużej wiedzy i doświadczeniu. Sesja roundtables to bardzo szerokie spektrum tematów i bogate grono ekspertów w roli prowadzących – tak, aby każdy uczestnik konferencji mógł znaleźć interesującą go najbardziej dyskusję i poznać w ten sposób innych uczestników zainteresowanych tą samą tematyką.

Proponowane tematy dyskusji roundtables:

Jaki optymalny zestaw narzędzi automatyzujących powinna mieć firma? (workflow, RPA, low code itp.)

Od czego zacząć budowanie portfela narzędzi do automatyzacji? Czym się kierować przy wyborze narzędzi? Czy iść w stronę specjalistycznych systemów i narzędzi dla danych działów w organizacji czy też korzystać z uniwersalnych platform?

Key Account Manager
WEBCON

Promocja RPA w przedsiębiorstwie – bottom up, top down – promocja automatyzacji w ramach organizacji

ABSL Audit Committee member
SSC/GBS Expert

Czy RPA ma szansę zakorzenić się na dobre w organizacjach, czy jest tylko przejściowe?

Jakie są ograniczenia tradycyjnego RPA? Jak możemy rozszerzyć bazę procesów, których automatyzowanie byłoby opłacalne? Czy demokratyzacja narzędzi RPA ma szansę przełamać ograniczenia kompetencyjne? Hiperautomatyzacja – odpowiedź na rozwiązanie problemu czy kolejny hype?

RPA CoE Head
Schaeffler Global Services

Budowanie kompetencji przyszłości w trakcie i po covid

Środowisko, w którym pracujemy, nieustannie się zmienia. Nowe technologie powodują szybkie zmiany procesów. Zmiana to nasza nowa normalność, ale gdzie w tym wszystkim są ludzie? Co myślą o swoich rolach? Czy otrzymują odpowiednie wsparcie w rozwoju i skutecznym wspieraniu organizacji? Spróbujmy zagłębić się w ten temat, aby dowiedzieć się, jak to działa.

Global Business Excellence & Transformation Lead
Discovery

Modele dostarczania robotyki – waterfall czy agile?

W ciągu ostatnich lat, wiele przedsiębiorstw dokonało już transformacji agile. Co zatem w zespołami robotycznymi? Jak wyglądają i jak zmienił się sposób dostarczania produktów? Czy ktoś z Was poszedł krok dalej w stronę bizdevops? Czy lepsze są cotygodniowe inkrementy w postaci „ćwierć-robota”, czy jeden robot co miesiąc według z góry ustalonego harmonogramu? Czy wszystkie aspekty robotyzacji są podatne na agile-owe podejście, a może jednak warto część procesu wytwórczego prowadzić watefallowo? No i na sam koniec… jak wygląda bilans zalet i wad jeśli chodzi o pozornie przeciwstawny waterfall i agile? A może da się je połączyć i czerpać z każdego to co ma najlepsze do zaoferowania?

IT Area Lead Digital Experience & Automation
ING Tech Poland

Makro, robot, sztuczna inteligencja – co jest właściwe dla mojej organizacji?

Czy korzystasz z różnych narzędzi automatyzacji u siebie w firmie? Jeśli tak to z jakich? Jak często i do czego wykorzystujesz poszczególne narzędzia: makra, roboty, AI? W jaki sposób wybierasz z którego narzędzia skorzystasz podczas automatyzacji? Czy udało Ci się osiągnąć efekt synergii w automatyzacji? Z jakich narzędzi skorzystaliście? Jakie inne narzędzia warto sprawdzić/wykorzystać przy automatyzacji? Jakich błędów byś już nie popełnił przy zastosowaniu różnych narzędzi do automatyzacji?

Robotic Process Automation Analyst
Hapag Lloyd

Komercjalizacja RPA – dobre praktyki pozwalające na osiągniecie pozytywnego cash-flow z automatyzacji

Jak wyliczać benefity z automatyzacji, jakie są pozakosztowe typy benefitów trakowanych w organizacjach

Roboty w chmurze czy on prem - zalety i wady obu rozwiązań

 

16.45 - 17.00

Zakończenie konferencji

Redaktor Programowy
Evention

* Prezentacja w języku angielskim. Organizator nie przewiduje tłumaczenia.

BPA SUMMIT 2022

18-19 maja 2022
Warszawa
www.bpasummit.pl

Organizator konferencji

Evention sp. z o.o
Rondo ONZ 1
Warszawa, Polska
www.evention.pl

Kontakt

Weronika Warpas
m: +48 570 611 811
e: weronika.warpas@evention.pl

© 2021 | Strona korzysta z plików cookies. Przeglądanie strony oznacza akceptację.