Agenda 2021 - Intelligent BPA Summit
BPA Summit / Agenda 2021 - Intelligent BPA Summit12 maja 2021
8.30 - 9.00
Poranny networking
Uczestnicy przybywający w Internecie na konferencję zostaną podzieleni na kilkuosobowe grupy (losowo) po to, by w bezpośredniej rozmowie za pomocą nowoczesnych systemów wideokonferencyjnych, mogli chwilę porozmawiać i dowiedzieć się: (1) skąd przybyli, (2) co ich zachęciło do udziału w BPA Summit - czego chcieliby się dowiedzieć i czego na konferencji szukają, (3) czym sami mogliby się podzielić z innymi.
Przy okazji wcześniejsze pojawienie się uczestników pozwoli im sprawdzić funkcjonowanie sprzętu i oprogramowania po stronie użytkownika, poznać interfejs konferencji, zrozumieć ''jak wszystko działa''
9.00 - 9.10
Otwarcie konferencji i powitanie uczestników
Evention
SESJA PLENARNA
9.10 - 9.30
Inspiracja: Gamification – innowacyjny sposób na zmianę kultury lean i twarde korzyści dla firmy
Dwa pomysły na gamification poświęcone usprawnianiu organizacji w normalnym i pandemicznym/zdalnym środowisku. Gry biznesowe, które poprzez rywalizację bazującą na zdobywaniu punktów i nagród, zamiast przymuszać, zachęcają pracowników do aktywnego usprawniania organizacji, ładując ich pozytywną energią i urozmaiceniem biznesowego „życia”. Efektami tych gier, poza wytworzeniem zaangażowania pracowników i edukacji, były końcowe materialne korzyści finansowe z wdrożonych rozwiązań, liczone w milionach dolarów. Gamification tworzy doskonały uzupełniający element do inicjatyw transformacji biznesowych prowadzonych w zespołach usprawniających.
Citi Service Center
9.30 - 9.50
Co trzeba wiedzieć wchodząc w RPA/BPA? Jakie są ryzyka, korzyści, wyzwania?
Jakie aspekty warto wziąć pod uwagę kalkulując business case? Jak automatyzacja wpisuje się w sposoby zarządzania zmianą? Strategia wyjścia z robotyki. Aspekty ludzki a roboty.
Nordea
9.50 - 10.10
O synergicznej cyfryzacji i automatyzacji procesów biznesowych
Jakość cyfrowej transformacji zależy od konstrukcji wymagań przekazywanych przez biznes. Z kolei stopień zaawansowania automatyzacji procesów jest domeną sprawnie działającego IT. Połączenie tych dwóch elementów jest receptą podnoszącą organizację na wyższy poziom zarówno pod względem biznesowym jak i technologicznym. Aby do takiej reakcji mogło dojść potrzebne są jednak odpowiednie narzędzia pozwalające na efektywną współpracę biznesu oraz IT. Gdy do tej kooperacji dodamy możliwość bieżącego reagowania i szybkiego dokonywania korekt w procesach biznesowych, okazuje się, że efekty takiej synergii są na tyle duże, że stają się źródłem sukcesu wielu projektów cyfrowej transformacji.
WEBCON
10.10 - 10.20
Przerwa na odwiedziny strefy expo
10.20 - 10.40
Podejście pakietowe (od “bundle”) do automatyzacji procesów, jako metoda skalowania programu RPA
W automatyzacji procesów biznesowych tradycyjnie spoglądamy w kierunku procesów, które są cyfrowe, ustrukturyzowane, opierają się na regułach i objętościowo zapewniają szybki zwrot z inwestycji. Często bazujemy przy tym na rekomendacjach od biznesu odnośnie kierunków automatyzacji. W pewnym momencie dochodzimy jednak do ściany, procesy łatwe i szybkie do zautomatyzowania kończą się, a program RPA znajduje się na zakręcie. Co zrobić, żeby - parafrazując Jima Collinsa - przekształcić dobry program automatyzacji w znakomity? Jak wygląda case study ręcznego, jakościowego (od “qualitative”) “process miningu” w HR? Kiedy opłaca się automatyzować małe procesy? Wreszcie, jak rozwijać program RPA, żeby ewoluować od łatwych zwycięstw, przez eksplorację procesów metodą bottom-up, do podejścia pakietowego?
Volvo Polska
10.40 - 11.30
Dyskusja panelowa: Governance robotyczny – wyzwanie dojrzałej organizacji
Wraz ze wzrostem liczby procesów, które automatyzujemy pojawia się potrzeba zwiększania liczby robotów, które będą wykonywały poszczególne zadania. Dochodzimy w końcu do punktu, w którym konieczne jest zwiększenie liczby licencji, zmian modeli licencjonowania, ale nie tylko. Podczas dyskusji porozmawiamy o tym, jak sobie radzić z wyzwaniami pojawiającymi się przy rozroście organizacji, z czym wiąże się zmiana providera; jak przeprowadzać migrację robotów pomiędzy procesami – jak je przekwalifikować w ramach posiadanych licencji; kiedy warto rozważyć zmianę architektury a w końcu jak mają się modele licencjonowania względem potrzeb biznesu.
Moderator:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Paneliści:
Nordea
Alior Bank
Arla Foods
Santander Bank Polska
Schaeffler Global Services
11.30 - 11.50
Automatyzacja procesów w kontekście dojrzałości procesowej – wyniki ogólnopolskiego badania dojrzałości procesowej z 2020 roku
Podczas wystąpienia zostaną przedstawione wyniki ogólnopolskiego badania dojrzałości procesowej, które zostało przeprowadzone w 2020 roku. Poza omówieniem podstawowych wyników badania przedstawione zostaną zależności między dojrzałością procesową a wynikami finansowymi, zadowoleniem klienta i zadowoleniem pracownika. Nie zabraknie również nawiązania do zbadanych trendów dotyczących automatyzacji procesów biznesowych.
Procesowcy.pl
11.50 - 12.10
Przerwa na odwiedziny strefy expo
RÓWNOLEGŁE SESJE CASE STUDIES
TECHNOLOGIE I CZŁOWIEK
W STRONĘ AI I HIPERAUTOMATYZACJI
12.10 - 12.30
Od prostej robotyzacji do inteligentnej automatyzacji procesów.
Pokażemy jak można poszerzać skalę projektu robotyzacji. Opowiemy o dodawaniu funkcjonalności robotów dzięki zaawansowanym technologiom np. rozbudowując funkcje kognitywne, czy wykorzystując zewnętrzne serwisy oraz o realizacji projektów robotyzacji, które rozrosły się do programów automatyzacji. Liczba robotów w organizacjach szybko rośnie dlatego podpowiemy jak radzić sobie z zarządzaniem złożoną instalacją.
Mindbox
12.10 - 12.30
AIOps, czyli sztuczna inteligencja w operacjach IT: jak ją wykorzystać w celu zmniejszenia liczby incydentów?
Tradycyjne podejścia do zarządzania zasobami i procesami IT, w dużej mierze oparte o działania wymagające interwencji człowieka, nie sprawdzają się w elastycznych i szybko rosnących środowiskach pracy. Odpowiedzią na te wyzwania jest automatyzacja operacji IT, a co za tym idzie, procesów biznesowych. Zbieranie i agregacja danych historycznych to warunek konieczny, jednak tzw. AIOps to również zarządzanie usługami, efektywnością i przede wszystkim: automatyzacja. Z pomocą przychodzi uczenie maszynowe, ale również przetwarzanie języka naturalnego, szczególnie tam, gdzie zależy nam na zwiększaniu samoobsługi oraz zmniejszaniu liczby incydentów i zgłoszeń do IT supportu.
Findwise
Findwise
12.30 - 12.50
Jak obniżyć barierę wejścia w robotyzację? Klucz do rentowności projektów robotycznych. Case studies z wdrożenia robotów
Jak uniknąć pułapek przy wdrożeniu RPA w organizacji? Które procesy i jakie podejście wybrać, aby zachować rentowność w projektach robotycznych? Na czym się skupić, aby móc generować oszczędności w maksymalnie krótkim czasie? Jak sprawić, aby pracownicy zaangażowali się w automatyzację i jak zapewnić szeroką adaptację robotyzacji w organizacji?
AUTOMADE
12.30 - 12.50
Wyzwania ery pandemii – hiper automatyzacja, odmiejscowienie operacji, nowe doświadczenie klienta – „Total Experience”
W wystąpieniu omówione zostaną przykłady, w których technologia i automatyzacja pomagają stawić czoło wyzwaniom czasu pandemii. Odmiejscowienie operacji i zdalna praca nie tylko generuje zapotrzebowanie na rozwiązania do zdalnej weryfikacji tożsamości czy kontroli zadań wykonywanych przez pracowników, ale też eliminuje z biznesu papier i wymusza archiwizację dokumentów na trwałym nośniku. Dług technologiczny to presja na wymianę starych systemów na nowe, a tam gdzie to jest trudne, na wdrażanie robotyzacji RPA. To z kolei powoduje brak specjalistów IT na rynku i daje pole do zastosowania narzędzi „no-code”, gdzie analityk biznesowy spoza działu IT opracowuje aplikacje dla biznesu. Czas pandemii to też niezwykły wzrost oczekiwań klientów - doświadczenie klienta z „User Experience” zmienia się na „Total Experience”, gdzie bez zastosowania sztucznej inteligencji AI czy mikrosegmentacji trudno będzie sprostać wyzwaniom rynku.
ProService Finteco
Wiceprezes zarządu, Makeitright
12.50 - 13.10
How can process analytics help RPA teams scale and create new values?*
Process analytics is a perfect match for teams who aim to continuously discover new cases for automation, support their customers with end-to-end process monitoring and enable continuous improvement. Process discovery and analysis is a journey which never ends but increases automation and process maturity level.
ABBYY
ABBYY
12.50 - 13.10
Jak w krótkim czasie kompleksowo zautomatyzować procesy w firmie korzystając z platformy Low-Code Development?
Na przykładzie przeprowadzonych wdrożeń zaprezentowane zostaną cechy i funkcjonalności charakteryzujące kompleksową platformę Low-Code Development, która podoła wyzwaniom związanym z digitalizacją procesów biznesowych. Na rzeczywistych narzędziach zaprezentuję automatyzację procesu biznesowego, począwszy od skonfigurowania projektu BPMN tego procesu, zdefiniowanie jego modelu danych, konfigurację ekranów użytkownika po integrację z systemami zewnętrznymi. Zaprezentowane zostaną również korzyści, jakie zapewnia platforma tej klasy w zakresie wsparcia automatyzacji procesów.
DomData
13.10 - 13.30
Automatyzacja monitoringu kanałów komunikacji – klucz do efektywnej obsługi klienta (również wewnętrznego)
Alfavox
13.10 - 13.30
Wdrożenie i korzyści AIOps w obszarze RPA
Opowiemy o tym, w jaki sposób zwiększyć efektywność wskaźników Mean Time To Resolution o 50% jak i Mean To To React o 95%. Celem prezentacji jest pokazanie korzyści, które uzyskaliśmy wdrożeniami scentralizowanej analityki danych, do wykrywania Anomalii działania RPA oraz mechanizmu powiadamiania o zwiększającym się ryzyku płynącego ze spowolnienia wykonywanego procesu. Wynikiem czego jednostki biznesowe, które korzystają z rozwiązań AIOps, zwiększyły efektywność RPA Operations.
TrimSecure
13.30 - 14.00
Przerwa obiadowa
14.00 - 14.20
Bezpieczeństwo i ryzyka rozwiązań RPA
Podczas wystąpienia na podstawie własnych doświadczeń opowiemy, o czym warto pamiętać z punktu widzenia cyberbezpieczeństwa, wdrażając roboty w organizacji. Czyli kilka obowiązkowych punktów do Twojej check-listy.
ING Tech Poland
ING Tech Poland
14.00 - 14.20
Planowanie produkcji 4.0, czyli jak roboty wspierają planistów działu produkcji VELUX
Wirtualni asystenci RPA dołączyli do niezliczonych działów funkcji wsparcia w organizacjach na całym świecie. Tymczasem, potężny potencjał drzemie w Supply Chain, gdzie również realizowane są procesy podatne na wykorzystanie technik Business Process Automation. Na przykładzie VELUX, opowiemy jak RPA wspiera proces planowania produkcji łącząc ERP, cloud computing oraz opracowany algorytm. Projekt w całości zrealizowany in-house, wykorzystując wiedzę i doświadczenie produkcji, logistyki oraz zespołu RPA działającego w ramach VELUX Business Services.
VELUX
VELUX Business Services
14.20 - 14.40
Compliance vs BPA – jak automatyzować w zgodzie z przepisami i wewnętrznymi procedurami
Compliance nie jest funkcją kojarzącą się przesadnie z elastycznością, nie jesteśmy też znani z bezkrytycznego podążania za pojawiającymi się w biznesie trendami. Jednak świat nie stoi w miejscu, ewolucja procesów oraz narzędzi biznesowych niezwykle przyśpieszyła, a automatyzacja staje się normalnością. Dlatego Compliance musi się dostosować, adaptując istniejące wymagania do nowych potrzeb, dbając o zapewnienie przejrzystości podejmowanych decyzji i ich zgodność z obowiązującym prawem oraz regulacjami. Przy czym niekoniecznie musimy wprowadzać zupełnie nowe zasady – istniejące zasady nadają się całkiem nieźle, o ile podchodzimy do nich ze znajomością zagadnień i oczekiwań obu stron dyskusji.
T-Mobile
14.20 - 14.40
Łączenie robotów z workflow, czyli jak wymiana informacji pomiędzy pracownikiem, a robotem wpływa na realizację procesu biznesowego
Jaki jest cel ulokowana robota w workflow? Na którym etapie procesu, warto rozważyć realizację zadania przez robota? Jak wygląda współpraca pomiędzy robotem, a pracownikiem? I jak zweryfikować jakość tej współpracy ? Czy informacja, która dociera do robota jest wystarczająca do wykonania zadania? A może workflow można usprawnić jeszcze inaczej?
Na podstawie kilkuletnich doświadczeń przedstawię, jak umiejscowienie robota w realizacji procesu biznesowego wpływa na przepływ informacji oraz dokumentów i jakie daje korzyści.
Unum Życie TUiR
14.40 - 15.00
Robotyzacja w PKO Leasing – jak może wyglądać współpraca biznesu z IT?
Utarło się, że Biznes i IT tak się lubią jak przysłowiowy pies z kotem. Przykład PKOL pokazuje, że nie zawsze tak musi być.
PKO Leasing
PKO Leasing
14.40 - 15.00
Demokratyzacja automatyzacji w Przedsiębiorstwie a centralizacja rozwiązań w celu maksymalizacji efektywności
Alcon
15.00 - 15.20
Robotyzacja vs człowiek - czyli jak w zgodzie z ludźmi wdrożyć RPA w organizacji
Wdrożenie RPA w organizacji to niewątpliwie ogromny krok w każdej organizacji, ale i duża zmiana dla każdego pracownika. Jakie kroki należy podjąć, aby w naszej firmie odbyło się to nie tylko w zgodzie z ludźmi, ale i z ich aprobatą? Jak zachęcić pracowników do uczestniczenia w tej inicjatywie a co za tym idzie, jak wprowadzić kulturę RPA w naszej organizacji? Celem prezentacji jest pokazanie, że człowiek zawsze będzie kluczowym elementem przy efektywnym wdrożeniu RPA.
Ceva Logistics
15.00 - 15.20
Poprawa efektywności RPA, dzięki wykorzystaniu uczenia maszynowego
Podczas wdrożeń klasycznego RPA, zdarzają się problemy związane z wykonaniem przez robota czynności, w których muszą być one wspierane przez człowieka. Niekiedy takie miejsca w procesie są przyczyną podejmowania decyzji o zaniechaniu projektów automatyzacyjnych. Odpowiedzią na to jest zastosowanie modeli uczenia maszynowego, jako komponentów robota, dzięki czemu staje się on bardziej efektywny, a my otrzymujemy możliwość zautomatyzowania większej ilości czynności.
Grupa Neuca
15.20 - 15.40
Podejście procesowe w relacji z klientem
W jaki sposób podejście procesowe i digitalizacja pomaga w ułożeniu naszego biznesu? Procesy wewnętrzne przedsiębiorstwa. Przyciąganie i synergia z partnerem / klientem zorientowanym na procesy. Wsparcie i zarządzanie powierzonymi procesami a ich transparentność. Narzędzia.
No Limit
15.20 - 15.40
3 lata od wdrożenia pierwszego robota w Schneider Electric HR Services Warsaw
RPA Center of Excellence działa w Schneider Electric HR Services Warsaw od 3 lat. Od pierwszego bota do dziś zmienił się model zarządzania, podejście pracowników HR do RPA oraz trudności z jakimi się mierzymy.
Podczas mojej prezentacji skupię się na trzech filach RPA COE: 1) Ludzie – deweloperzy oraz użytkownicy RPA, nasz model współpracy, zakres obowiązków, podejście do automatyzacji. 2) Nauka – założeniem zespołu od samego początku było dzielenie się wiedzą i szkolenie pozostałych pracowników HR. W tej części opowiem o kampusach edukacyjnych oraz wynikach badania kompetencji przyszłości w HR. 3) Procesy – jak duże procesy automatyzujemy, jak zarządzamy wdrożeniem i wsparciem.
Schneider Electric
15.40 - 16.00
Przerwa na odwiedziny strefy expo
16.00 - 16.45
DYSKUSJE ROUNDTABLES
Równoległe dyskusje to element konferencji angażujący wszystkich uczestników. Ta sesja ma kilka celów. Po pierwsze, bezpośrednią wymianę opinii i doświadczeń w ramach konkretnego zagadnienia, interesującego daną grupę uczestników. Po drugie – możliwość spotkania i rozmowy z prowadzącym dane roundtable – wybraliśmy bowiem do ich prowadzenia osoby o dużej wiedzy i doświadczeniu. Sesja roundtables to bardzo szerokie spektrum tematów i bogate grono ekspertów w roli prowadzących – tak, aby każdy uczestnik konferencji mógł znaleźć interesującą go najbardziej dyskusję i poznać w ten sposób innych uczestników zainteresowanych tą samą tematyką.
Proponowane tematy dyskusji roundtables:
Jaki optymalny zestaw narzędzi automatyzujących powinna mieć firma? (workflow, RPA, low code itp.)
Od czego zacząć budowanie portfela narzędzi do automatyzacji? Czym się kierować przy wyborze narzędzi? Czy iść w stronę specjalistycznych systemów i narzędzi dla danych działów w organizacji czy też korzystać z uniwersalnych platform?
WEBCON
Promocja RPA w przedsiębiorstwie – bottom up, top down – promocja automatyzacji w ramach organizacji
Herbalife Nutrition
Czy RPA ma szansę zakorzenić się na dobre w organizacjach, czy jest tylko przejściowe?
Jakie są ograniczenia tradycyjnego RPA? Jak możemy rozszerzyć bazę procesów, których automatyzowanie byłoby opłacalne? Czy demokratyzacja narzędzi RPA ma szansę przełamać ograniczenia kompetencyjne? Hiperautomatyzacja – odpowiedź na rozwiązanie problemu czy kolejny hype?
Schaeffler Global Services
Budowanie kompetencji przyszłości w trakcie i po covid
Środowisko, w którym pracujemy, nieustannie się zmienia. Nowe technologie powodują szybkie zmiany procesów. Zmiana to nasza nowa normalność, ale gdzie w tym wszystkim są ludzie? Co myślą o swoich rolach? Czy otrzymują odpowiednie wsparcie w rozwoju i skutecznym wspieraniu organizacji? Spróbujmy zagłębić się w ten temat, aby dowiedzieć się, jak to działa.
Discovery
Modele dostarczania robotyki – waterfall czy agile?
W ciągu ostatnich lat, wiele przedsiębiorstw dokonało już transformacji agile. Co zatem w zespołami robotycznymi? Jak wyglądają i jak zmienił się sposób dostarczania produktów? Czy ktoś z Was poszedł krok dalej w stronę bizdevops? Czy lepsze są cotygodniowe inkrementy w postaci „ćwierć-robota”, czy jeden robot co miesiąc według z góry ustalonego harmonogramu? Czy wszystkie aspekty robotyzacji są podatne na agile-owe podejście, a może jednak warto część procesu wytwórczego prowadzić watefallowo? No i na sam koniec… jak wygląda bilans zalet i wad jeśli chodzi o pozornie przeciwstawny waterfall i agile? A może da się je połączyć i czerpać z każdego to co ma najlepsze do zaoferowania?
ING Tech Poland
Makro, robot, sztuczna inteligencja – co jest właściwe dla mojej organizacji?
Czy korzystasz z różnych narzędzi automatyzacji u siebie w firmie? Jeśli tak to z jakich? Jak często i do czego wykorzystujesz poszczególne narzędzia: makra, roboty, AI? W jaki sposób wybierasz z którego narzędzia skorzystasz podczas automatyzacji? Czy udało Ci się osiągnąć efekt synergii w automatyzacji? Z jakich narzędzi skorzystaliście? Jakie inne narzędzia warto sprawdzić/wykorzystać przy automatyzacji? Jakich błędów byś już nie popełnił przy zastosowaniu różnych narzędzi do automatyzacji?
Hapag Lloyd
16.45 - 17.00
Zakończenie konferencji
Evention
* Prezentacja w języku angielskim. Organizator nie przewiduje tłumaczenia.